a lap elejére

Tartomány:

Karintia - Salzburg

Hol van:

Heiligenblut - Bruck an der Grossglocknerstrasse Térkép (tartsd rajta)

Közeli város:

2571 m Edelweissspitze

Vámköteles:

igen

Ausztria legmagasabb hegyi útja, tulajdonképpen a 107 -es jelzésű Glockner strasse része. A Hohe Tauern természet védelmiterületen vezet át. Bruck felöl kb. 1800 m, Heiliegenblut felöl kb. 1300 m magasságot és 27 kanyart kell leküzdenünk a max. 12% -os emelkedésű úton. Gépkocsink pihenését valamint a csodálatos táj megtekintését, több parkoló biztosítja.

Grossglockner Hochalpenstrasse (Nagyobb képhez tartsd rajta)

Bruck felöl indulva a Fuscher Ache patak völgyében haladunk.
Ferleiten -nél elhagyjuk a patak völgyét, majd 1205 m magasan a csodálatos Schleierwasserfall (Fátyol vízesés) mellett haladunk el.

Tovább haladunk Fuscher Törl felé, egyre magasabban vagyunk és egyre szebb a kilátás.

Grossglockner Hochalpenstrasse (Nagyobb képhez tartsd rajta)

Fuscher Törl -nél hatalmas parkolót találunk. Kitérőt tehetünk az 1.3 km hosszú Edelweiss-strasse -én , a 2571 m magas Edelweiss-spitze -hez. A kilátó toronyból 37 barab három ezres csúcsot láthatunk.
Fuscher Törl után lefelé haladunk. A Fucher Lacke tó után két alaguton megyünk át, a 117 m hosszú Mittertörltunnel -en és a 311 m hosszú Hochtortunnel -en. 1859 m magaságban találjuk a Posthaus Guttal vendéglőt, ahol kezdődik a Franz-Josef-Höhe -re tartó 8.5 km hosszú Gletscherstrasse.

A Gletscherstrasse végén kialakított hatalmas parkolókban állhatunk meg. Elöttünk a 3798 m-es Grossglockner csúcs, alattunk a Grossglockner gleccsere.

Grossglockner Hochalpenstrasse (Nagyobb képhez tartsd rajta)

A gleccserre lejuthatunk néhány perces gyalogúttal, vagy fogaskerekű kabinos felvonóval. Felejthetetlen élményt ad egy séta a gleccseren.

Visszatérve a Posthaus Guttal vendéglőhöz, folytatjuk utunkat. Heiligenblut -nál érjük el a panorámaút végét.